COVID-19HVAC in the Time of COVID Le CVC à l’ère de la COVIDA responsible and responsive approach Une approche responsable et réactiveBy/par Gord CookeI have no doubt that all readers of this article have adopted, in both their personal and professional lives, the responsible, science-based approach to protecting family, friends and colleagues. The well-known measures of physical distancing, thorough washing of hands and contacted surfaces, isolation for those who are sick or in contact with someone who is sick or after travel have been so effective across Canada.I also suspect that many of you, as professionals in the HVAC industry, have been asked about the role of mechanical systems in responding to the pandemic. Fortunately, the American Society of Heating, Refrigerating and Air-Conditioning Engineers (ASHR AE) has published statements to define guidance on managing the spread of COVID-19 with respect to the operation and maintenance of HVAC systems in buildings. In part, the statements read:Ventilation and filtration provided by heating, ventilating, and air-conditioning systems can reduce airborne concentrations of SARS-CoV-2 and thus the risk of transmission through the air. Unconditioned spaces can cause thermal stress to people that may be directly life threatening and that may also lower resistance to infection. (https://www.ashrae.org/technical-resources/resources)These important statements by ASHRAE create both opportunities and responsibilities for our industry in responding to the needs of our clients. To help with this response, HRAI has commissioned the development and delivery of an online workshop series for the fall of 2020 that will empower participants to offer responsible technologies and services in the residential and commercial sector to optimize indoor environmental control during the pandemic and beyond.The workshop will outline how the science supports at least four strategies for enhancing mechanical systems and how they can be implemented most effectively into existing HVAC systems. The role of ventilation, filtration, distribution and humidity control will all be explored. Perhaps as importantly, the workshop will identify how contractors and manufacturers can communicate the value and effectiveness of products and services in a responsible manner, demonstrating a longterm commitment to the health, well-being and comfort of your clients.Watch for communications about this workshop series titled “Selling HVAC Upgrades with Your Clients’ Health & Comfort in Mind.” It will encourage you to broaden and deepen your product and service offering, not only to respond to the immediate, compelling concerns of your clients but also to ensure healthier, safer, more comfortable, more durable and more efficient environments in the future.For more information on HR AI’s new workshop, call HRAI at 800-267-2231 or email training@hrai.ca.Je suis convaincu que tous mes lecteurs ont adopté, dans leur vie personnelle et professionnelle, une approche responsable fondée sur la science pour protéger leurs proches, leurs amis et leurs collègues. Les mesures bien connues (distanciation, lavage des mains et des surfaces, isolement des personnes malades, en contact avec un malade ou de retour de voyage) ont été si efficaces partout au Canada !Je soupçonne également que bon nombre d’entre vous, professionnels du CVC, ont été interrogés sur le rôle des systèmes mécaniques dans la réponse à la pandémie. Heureusement, l’American Society of Heating, Refrigerating and Air-Conditioning Engineers (ASHR AE) a publié des directives sur la gestion de la propagation de la COVID-19 en rapport avec l’utilisation et l’entretien des systèmes CVC. En voici un extrait :La ventilation et la filtration fournies par les systèmes de CVC peuvent réduire la concentration de SARS-CoV-2 dans l’air et, donc, le risque de transmission par l’air. Les espaces non climatisés peuvent causer aux individus un stress thermique qui peut directement mettre leur vie en danger et diminuer leur résistance aux infections. (https://www.ashrae.org/technical-resources/resources)Ces déclarations de l’ASHR AE nous offrent à la fois des possibilités et des responsabilités dans la réponse aux besoins de nos clients. Pour contribuer à cette réponse, l’ICCCR a commandé la préparation et la prestation d’une série d’ateliers virtuels pour l’automne 2020. Celle-ci permettra aux participants de proposer, au secteur résidentiel et commercial, des technologies et des services responsables afin d’optimiser le contrôle de l’environnement intérieur pendant et après la pandémie.Cette série présentera les fondements scientifiques d’au moins quatre stratégies pour améliorer les systèmes mécaniques, ainsi que les moyens de les mettre en œuvre efficacement. On y abordera le rôle de la ventilation, de la filtration, de la distribution et du contrôle du taux d’humidité. Plus important encore, on y expliquera comment communiquer de manière responsable la valeur et l’efficacité des produits et services pour démontrer un engagement durable envers la santé, le bien-être et le confort de nos clients.Surveillez les communications sur cette série d’ateliers intitulée « Vendre des mises à niveau CVC en gardant à l’esprit la santé et le confort de vos clients ». Elle vous encouragera à approfondir votre offre de produits et de services, non seulement pour répondre aux préoccupations immédiates et impérieuses de vos clients, mais aussi pour leur assurer des environnements plus sains, sûrs, confortables, durables et efficaces.Pour en savoir plus sur la nouvelle série d’ateliers de l’ICCCR : 800-267-2231 ou training@hrai.ca.
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